Dzięki wsparciu środkami Ministerstwa Sportu i Turystyki – Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Lessowych Wąwozów” zrealizowała projekt pn. „Wzmocnienie instytucjonalne i promocyjne Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów”.
Główne założenia projektu zostały skoncentrowane na działaniach mających na celu wsparcie rozwoju i promocji produktów sieciowych, Systemu Certyfikacji Usług i Produktów Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów oraz informacji turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów.
W trakcie trwania projektu został zrealizowany szereg zadań, które miały duży wpływ na dalszy rozwój Krainy Lessowych Wąwozów.
Zostały zorganizowane 3 jednodniowe szkolenia, łącznie dla 45 uczestników, którzy wspólnie tworzą produkty sieciowe: Akademię Lesslandię, Krainę Zdrowia oraz Smaki Krainy Lessowych Wąwozów. Wypracowano podczas ich trwania zasady współpracy wszystkich podmiotów, które pomogły w późniejszym opracowaniu trzech folderów tematycznych.
Ważnym działaniem było również przeprowadzenie 10 nowych certyfikacji obiektów oraz atrakcji. Zapewniło to rozszerzenie istniejącej już bazy obiektów certyfikowanych, które zapewniają turyście gwarancję najwyższej jakości oferowanych usług. W celach promocyjnych zostało zakupionych także 50 sztuk stojaków reklamowych, które umieszczono w wybranych obiektach certyfikowanych.
Jednym z głównych aspektów promocji Krainy Lessowych Wąwozów są publikacje, które cieszą się ogromną popularnością wśród turystów. W ramach projektu opracowano i wydano aż 7 nowych wydawnictw, takich jak:
- Mapa Akademia Lesslandia,
- Wspomniane wcześniej 3 foldery promocyjne produktów sieciowych: Akademia Lesslandia, Kraina Zdrowia oraz Smaki Krainy Lessowych Wąwozów,
- Mapa obiektów certyfikowanych,
- Mapa, pt. „Najpiękniejsze wąwozy Krainy Lessowych Wąwozów”,
- Informator Turystyczny Krainy Lessowych Wąwozów.
W celu przybliżenia turystom gmin, które tworzą Krainę Lessowych Wąwozów zostały wykonane tablice wizerunkowe przedstawiające najważniejsze atrakcje regionu. Tablice można znaleźć na skwerze im. 100-lecia Odzyskania Niepodległości w Nałęczowie.
Jednymi z działań na rzecz wzrostu rozpoznawalności marki Kraina Lessowych Wąwozów była akcja promocyjna pierwszej edycji imprezy pt. „Święto Krainy Lessowych Wąwozów”. W celach promocyjnych zostały opracowane plakaty i ulotki, a także zostały zakupione potykacze oraz reklamy w TVP3 Lublin i w radiu PLUS.
Działania promocyjne objęły także realizację cyklu „Jestem z Krainy Lessowych Wąwozów”, podczas którego odbyły się wywiady mające na celu przedstawienie „osobowości turystycznych” Krainy Lessowych Wąwozów.
Ponadto zostały zakupione zdjęcia wizerunkowe Krainy Lessowych Wąwozów potrzebne do dalszej promocji regionu w przyszłości.
W ramach projektu została wykonana optymalizacja serwisu www.kraina.org.pl, w ramach której przeprowadzono analizę SEO mającą na celu zwiększenie dostępności do serwisu.
Dodatkowo zrealizowano kampanię w mediach społecznościowych, w trakcie której powstało: 8 artykułów w mediach zewnętrznych, 8 komunikatów na stronie www.kraina.org.pl, 80 postów na Facebooku oraz 40 postów na Instagramie.
Zadanie publiczne pn. „Wzmocnienie instytucjonalne i promocyjne Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2023/0042/1874/UDOT/DT/BP z dnia 2.06.2023 r.