Ścieżka Niebrzegów

Gmina Puławy
Miejscowość Niebrzegów
Kolor szlaku żółty

Opis obiektu: Ścieżka Niebrzegów

Żółta ścieżka o charakterze pętli, zlokalizowana nieopodal wsi Niebrzegów. Prowadzi turystę przez obszary atrakcyjne turystycznie tj. Łąki Bonowskie, jezioro Piskory i starorzecze Wieprza.

Na trasę wyruszmy drogą asfaltową prowadzącą przez wieś w kierunku pd. – wschodnim. Ok. 0,3 km za wsią po lewej mijamy malownicze zakole Wieprza, z uchodzącym do niego ciekiem Rabik. Kierujemy się dalej drogą asfaltową przez las na południe. Po przebyciu niespełna 1 km po lewej stronie drogi otwiera się rozległy widok na kompleks Łąk Bonowskich. Podążamy drogą jeszcze ok. 0,9 km i docieramy do polnej drogi prowadzącej w głąb łąk w kierunku pd. – wschodnim. Tu łączymy się znakami zielonymi, którymi docieramy aż do jeziora Piskory – 3 km.

Z przystanku na grobli jeziora Piskory wyruszamy trasą wspólną dla żółtych i czerwonych wzdłuż brzegu zbiornika na pn. – zachód, mając po lewej stronie zalesione zbocze niewielkiej wydmy. Po 0,75 km skręcamy drogą leśną w prawo i idziemy zachodnim podnóżem znacznie okazalszej wydmy. Po ok.0,3 km skręcamy z drogi leśnej w prawo i wśród sosen i świerków wspinamy się na szczyt wydmy. Z punktu widokowego schodzimy na północ do opuszczonej przez nas niedawno drogi leśnej i podążamy nią 1,5 km w kierunku pn. – wschodnim, do północnego skraju lasu, gdzie spotykamy się ze znakami i przystankiem “Ścieżki czerwonej”.
Po przejściu ok. 0,25 km po lewej stronie otwiera się rozległy widok na zbiorowiska wykształcone na dnie dawnych Stawów Gózd. Groblą dochodzimy do miejsca, gdzie do jednej z kwater tych stawów wpływają wody kierowane tu z jeziora Piskory.

Przez kompleks Stawów Gózd przechodzimy groblą centralną w kierunku pn. – zachodnim ok. 1 km, po czym skręcamy na południe w kolejną groblę, którą po 0,3 km dochodzimy do skraju lasu. Po dalszych 100 m docieramy do skrzyżowania z drogą leśną. Udajemy się w kierunku pn.- zachodnim i po przejściu ok. 1 km dochodzimy do ukrytego wśród lasu starorzecza Wieprza.

Z nad starorzecza podążamy dalej drogą leśną. Po przejściu ok. 0,4 km wychodzimy na polanę nad wysokim, piaszczystym i stromym brzegiem Wieprza. Od polany nad Wieprzem jest już zaledwie kilkadziesiąt metrów do drogi asfaltowej, którą wracamy do Niebrzegowa.

Przebieg szlaku: Niebrzegów – Łąki Bonowskie – jezioro Piskory – stawy Gózd – starorzecze Wieprza – Niebrzegów

Lokalizacja

Gmina Puławy
Niebrzegów
Wskazania lokalizacji mają charakter informacyjny i mogą być niedokładne.